Co je to SERP?

Zkratka SERP znamená Search Engine Result Page. V češtině se SERP obvykle překládá jako „stránka s výsledky vyhledávání„. Toto sousloví představuje stránku, na které vyhledávač zobrazuje seznam výsledků – poté, co uživatel zadá nějaký vyhledávací dotaz.

V SERPu se zobrazují jednak placené reklamy (PPC) a taktéž organické (tzn. neplacené) výsledky.

Ukázka SERPu Google. Výsledky pro dotaz "kočičí škrabadlo". Nahoře PPC reklama, pod ní organický výsledek.

Výsledek v SERPu obvykle obsahuje titulek (title), popisek (meta description) a URL adresu stránky. Odkaz bývá běžně doplněný o favicon (logo) webu, případně strukturovaná data (např. hvězdičky, obrázek produktu apod.).

Kromě klasických organických výsledků se v SERPu mohou zobrazovat taktéž různé druhy tzv. snippetů, někdy nazývaných SERP features. Jedná se o výsledky, které se odlišují specifickým zobrazením (např. stránky s místem, související dotazy nebo featured snippet – vybraný úryvek, který slouží jakožto rychlá odpověď).

Organické výsledky jsou řazeny zejména dle relevance – tedy podle toho, zda a jak moc odpovídají vyhledanému dotazu. Jejich pozice je však celkově ovlivněna mnoha SEO faktory (kvalita a unikátnost obsahu, autorita webu, apod.). Cílem SEO tak často bývá zlepšení pozic webu mezi organickými výsledky, což může zajistit lepší návštěvnost.1


Zdroje

  1. SERP – Wikipedia. Cs.wikipedia.org [online]. Dostupné z: https://cs.wikipedia.org/wiki/SERP ↩︎