On-page faktory (někdy také on-site faktory) jsou všechny prvky na webu, které mají významný vliv na SEO, a mohou tak ovlivňovat umístění stránek ve vyhledávání (SERP). Zahrnují technické prvky, obsah i uživatelskou zkušenost (UX). On-page faktory pomáhají vyhledávačům pochopit, o čem stránka je, a zároveň se snaží uživatelům zprostředkovat co nejlepší zážitek.1 Nejvýznamnější on-page faktory…
Pokud jste právě publikovali novou stránku nebo jste aktualizovali stávající obsah, je důležité zajistit, aby ji Google co nejdříve zařadil do svého indexu. Aby to mohl provést, musí stránku nejprve objevit a poté ji začne procházet. Pokud stránku projde v pořádku, dochází k zápisu do indexu. Tento proces se označuje jako indexace. Jen díky tomu,…
Indexace je proces, při kterém vyhledávače (např. Google nebo Seznam) zapisují a organizují obsah webových stránek do své databáze (indexu). Díky tomu mohou rychle a efektivně poskytnout relevantní výsledky na dotazy uživatelů.1 Indexace je nutnou podmínkou, aby se webová stránka mohla veřejně zobrazit ve výsledcích vyhledávání. Bez indexace se stránka do organického vyhledávání nedostane. Jak…
Long tail se většinou překládá jako „dlouhý ocas“ a vyjadřuje zpravidla delší, víceslovné a specifičtější klíčové fráze, které jsou konkrétnějšího charakteru. Díky své délce a specifickému zaměření se zpravidla potýkají s nižším objemem vyhledávání, za to však mívají vyšší konverzní poměr. To je dáno tím, že jsou méně konkurenční a zaměřují se na konkrétní potřeby…
STDC je zkratka pro marketingový model See-Think-Do-Care, který vytvořil analytik a stratég Avinash Kaushik. Tento koncept pomáhá marketérům a tvůrcům obsahu pochopit, v jaké fázi nákupního cyklu se potenciální zákazník nachází. Podle toho je možné správně určit, jaký obsah mu v daný moment nabídnout – tak, aby byl pro uživatele užitečný.1 Fáze STDC Koncept pracuje…
Dwell time vyjadřuje čas, který uživatel na stránce strávil, mezitím co se na ni proklikl a odešel zpět do výsledků vyhledávání (SERP). Oficiálně se nejedná o přímý SEO faktor, nicméně může vypovídat o spokojenosti uživatele se stránkou, což může vyhledávači naznačit úroveň kvality a relevance obsahu. Dwell time vs bounce rate Obě metriky mají podobný…
Bounce rate je metrika v marketingové analytice, která je v češtině známá jako míra okamžitého opuštění. Udává procento návštěvníků, kteří opustí webovou stránku, aniž by provedli jakoukoliv další interakci (např. kliknutí na odkaz, na tlačítko nebo třeba načtení jiné stránky na webu).1 Je jednou z metrik, kterou může uživatel sledovat v nástroji Google Analytics (verze…
CTR je zkratka pro anglický termín „Click-Through Rate„, který se v češtině překládá jako míra prokliku. Tato metrika udává, jak často uživatelé kliknou na odkaz (např. v organickém vyhledávání nebo v PPC reklamě) v poměru k tomu, kolikrát se jim tento odkaz zobrazil.1 Jak vypočítat CTR? Pro výpočet CTR se používá jednoduchý vzorec: (počet kliknutí…
Zkratka YMYL pochází z anglického „Your Money or Your Life“. Tímto termínem Google vyjadřuje typ obsahu, který může mít dopad na zdraví, finance, bezpečí nebo celkovou životní pohodu uživatelů. Jedná se o důležitý prvek při posuzování kvality obsahu stránek ze strany vyhledávače. Stránky, které spadají do kategorie YMYL, jsou pod větším dohledem – obzvláště pokud…
Záměr uživatele je výraz, který pochází z anglického „user intent“ a někdy bývá překládán také jako záměr hledajícího. Můžeme se setkat také s výrazem „search intent“ (záměr vyhledávání), který má stejný význam. Je jedním ze základních prvků moderního pojetí SEO, ve kterém hraje klíčovou roli. Při optimalizaci webových stránek se nestačí zaměřit na nějaké konkrétní…